Sej med tomat och äpplesås ( på Viktväktarvis)

image34
1portion 3,5p

100g sej 1/4 dels fryst paket  1,5p
½ påse knorrs fisksås äpple och tomatsmak  (du till sätter mjölk och vatten, beräknat med lättmjölk )2p
Salt
Svartpeppar
Dillkrydda

Dela fisken i 1,5 cm breda bitar. Ett helt  paket blir 8 bitar.
Lägg i en ugnssäker form. Krydda med salt och svartpeppar.
Täck fisken med dillkrydda(ska täcka hela fiskbiten på ovansidan).
Ställ in i ugnen 225 grader i ca 15-20 min.


Under tiden gör du fisksåsen enligt recept på påsen men utesluter sista momentet med margarinet. Blir jätte gott och bra utan.
Ta ut fisken och häll såsen över. Gratinera i ugn i ca 15min till.
Serveras med potatis(ej inräknat i portionen).

SKRIVET!
Postat av: Carina

ohh vad duktig du är med bilder och inlägg jätteskoj... kram Cee

2008-01-08 @ 15:43:53
URL: http://viktresan-cee.blogspot.com/
Postat av: Angel

Jag håller med Carina i föregående kommentar. Du är JÄTTE duktig! O det är så roligt att se alla bilder, kanske man skulle fixa några till min egen blogg...hmm, något att fungera på.

2008-01-08 @ 16:13:06
URL: http://angelwings.bloggagratis.se/
Postat av: Cornelia

ojojoj vad mycket du har hunnit skriva sen sist känns som jag hunnit vara borta från cyberspace mer än en dag...
Håller med om att det är svårt när man är hemma, jag har sagt det förrut, man får ta till envisheten.

Va härligt med vårkänslor förresten, jag har också haft kännigar av det, vet inte om jag inbillar mig men jag tycker jag känner av att det börjar bli ljusare på mornarna. Det värsta är att nu väntar ju de tyngsta vintermånaderna... Suck....

Kör hårt. Stor kram och pepp
Cornelia

2008-01-08 @ 17:05:28
URL: http://mia-caramia.blogspot.com/

Skriv nåt litet:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0