Måndag den 7 januari.

Sitter nu här framför datorn med  mitt morgonkaffe.
Har nyligen pussat hejdå till maken som gav sig i väg till jobbet.
Killarna ser på morgontv och tvättmaskinen är redan igång.

Gick upp 4.50 och gav mig i väg på min 1 timmes promenad. Skönt att det är gjort.
Har ju  satt press på mig själv då jag har satt upp ett mål till den 8 febr... 5 kilo bort.

Är dessutom med i Åses(http://www.56kilo.se/) Vårraset-08. Har tänkt att försöka ha plockat bort 10 kg på den tiden.
Allså 10kg totalt inte 15 :). Vårraset börjar nu på fredag den 11/1 och håller på till vecka 14.
Kanske tagit  mig vatten över huvudet men nåt att sträva efter...når jag inte hela vägen så förhoppningsvis i alla fall en bit.

Känner att det går bättre för mig med rejäla utmaningar i delmålen.

Jaha sen får vi se hur dagen går...ska vara hemma då det är studiedag i skolan och på dagis. Blir så himla lätt sugen när man går hemma. Men ska försöka klara det genom bra planering.

Kalaset i går gick toppen..blev bara en ruta kärleksmums....hade inte tid att äta. Sprang och servade alla andra.
Tårtan hade jag tänkt smaka men det hanns inte med det heller..fniss

Nej nu ska jag surfarunt lite på er andras bloggar och hämta lite insperation. sen ska jag skriva inköpslista och planera veckans måltider, bädda rent i alla sängar och sedan hoppa in i duschen.

Syns senare....blir nog en hel del skrivet idag när suget kommer. KRAM KRAM


Checklista 7 januari

Motion:

Morgonpromenad innan frukost 60min


6,30:

Morgonkaffe  0p

8,30: Frukost

Lättfil 1p

K-flingor 1p

Knäcke 0,5p

Mjukost 0.5p

Vatten


Totalt:3p

10,00 FM Kaffe:

VV-bar soft stawberrie 1,5p

Kaffe 0p


Totalt: 1,5p  Totalt idag : 4,5p       

Lunch:

Linruz munchmacka 5,5p

Sallad med paprika och majs 0,5p

Totalt: 6p      Totalt idag: 10,5p          

Mellanmål:

2 kavringskivor    2p

2 skivor rökt skinka 0,5p

1tsk margarin     0p(smaksättare 2st)


Totalt:2,5p    Totalt i dag: 13p


Middag:


Pizzakit pizza  6,5p   

Vitkåls sallad 0p

Totalt: 6,5p     Totalt i dag: 19,5p

Kvällsgott:

VV bar 2p


Totalt: 2p Totalt idag: 21,5p


SKRIVET!
Postat av: Carina

Hej... vad bra att du inte åt så mycket ...
skoj du också är med på vårraset.. me too =)
vi hörs ha en bra dag.. Idag är det vägdag för mig första gången efter jul och nyår pyha kram Cee

2008-01-07 @ 07:54:50
URL: http://viktresan-cee.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Hej!

Tack för kommentaren på min viktsida!
Vad duktig du är som var ute och gick så tidigt!!! Jag gick en timme varje vardagsmorgon 05:15-06:15 hela hösten, men kom av mig i december.. Ska ta upp det från och med nästa vecka igen!

Strongt att du bara åt en kärleksmums på kalaset! Bra!

Kram från Sandra

2008-01-07 @ 22:28:41
URL: http://www.familjenastrom.se
Postat av: karin

Hej igen! Självklart kan vi peppa varann, tror det är en viktigt del när man ska gå ner i vikt, motivation och pepping!!

Kram Karin

2008-01-08 @ 11:46:42
URL: http://project-light.blogspot.com/

Skriv nåt litet:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0