Min historia!

Haralltid varit överviktig enligt mig själv(och andra med för den delen).

När jag var yngre var jag tidigt utvecklad dvs jag kände mig stor och klumpig....tjock. Hade nog inte så mycket övervikt egentligen men var mycket större än mina minismå kompisar.

Allt eftersom åren har gått har det smygit på sig mer och mer.
Har varit med i VV tidigare och gått ner som mest 13kg. Efter mitt andra barn har det bara gått utför.
Inte kan jag skylla på graviditeten där för jag gick bara upp 2kg under den. Nej jag har nog ätit mig till varenda kilo....FY vad hemskt det låter.

Jaha så v43 gick jag då dit igen(vet ej hur många gånger det är) med en kompis och skrev in mig och har fortsatt gå dit varje vecka nu förutom när det var stängt under jul och nyår.

Började gå morgon promenader innan frukost för det har man ju hört att det ska vara bra. Först gick jag bara 25 min ungefär men allt eftersom har jag ökat på. Men hellre en 25 minutare än ingen alls.

FY vad jobbigt det är kan jag säga ibland då klockan ringer 4.30. Men när man väl är ute så känns det super efteråt. JAG GJORDE DET IGEN.

Fram till jul har jag hållit bra koll på vad jag ätit och inte fuskat något i veckorna. Har tillåtit mig att äta godis i begränsade former på lördan.

Har dessutom åkt och simmat  1000m 1g/v.

Försöker äta samma som familjen och lagar naturligtvis VV recept till dem med. Men har dessutom anpassat det vi brukar äta med smalare anternativ eller tar mindre av det feta tex falukorven.

Har funkat bra för mig och vår familj. Känner att detta nog är bra för allihop.
Förutom att de får en piggare, gladare och fräschare mamma. blir det betydligt mindre fika och godis för alla...vilket jag bara tror är bra.

Har nog varit en expert på att hitta på tillfällen att mysa till det...med fika, godis och dyligt.

Vårens strategier är :

Att hålla i som tidigare..har ju blivit lite slappt under jul och nyår nu.

Börja träna då jag betalat in terminsavgiften till gympan. Ska försöka gympa minst 1g/v och fortsätta gå mycket.

Skriva mycket på bloggen då den och ni ger mig ett otroligt stöd.

Skriva checklistor.

Ha Bulgarien resan i åtanke hela tiden...vet vilken ångest det skapar när sommaren kommer och man måste ta av sig kläderna. Tänk om jag kan åka iväg och känna mig något mer nöjd med mig själv. Vet att vägen är lång och jag kommer inte vara i mål tils dess(augusti) men förhoppningsvis en bra bit på väg.


Hoppas jag bidragit med något genom min historia... nu måste jag återgå till kakbaket(ska ha kalas i morron).
Återkommer nog senare och babblar lite Kram kram Linruz

SKRIVET!

Skriv nåt litet:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0