Några visdomsord...


Hittade några visa ord om hur man ska tänka på Viktväktarnas sida för en tid sedan, som jag sparade. Tyckte de passade in här:

Jag kan njuta av god mat


Jag klarar dagens utmaningar


Jag mår bra av att träna regelbundet och jag gör det i min egen takt


Jag har rätt/kan säga nej


Jag använder mina krafter väl och når mina delmål



  

  

Genomskåda de negativa tankarna som hindrar dig att nå dit du vill.

  

När du nu bestämt dig för att lyckas med något så kommer du att klara det.

  

Alla negativa tankar ska "stängas av" och bytas ut mot nya positiva tankar.

Ändrade tankemönster skapar nya goda vanor.

Istället för att säga "Jag ska försöka..." så säg; "Nu ska jag..."

  

Säg till dig själv varje morgon att du kan gå ner i vikt och byta ut dina gamla vanor mot nya positiva vanor - bit för bit.

  

När du känner dig modfälld - skriv en lista på bra tankar du tänkt senaste tiden och vilka bra val du gjort. Du ska se att du lyckats många gånger redan.

  

"Vare sig du tror att du klarar det eller ej kommer du att få RÄTT"


SKRIVET!
Postat av: Yvonne

Exakt! Precis så är det!

2008-01-10 @ 22:32:09
URL: http://www.yvonnescrappar.blogspot.com
Postat av: Yvonne

Inlägget ovan var från mig..
skickade visst fel länk ;-)

Kämpa på nu! Kastar peppar!

2008-01-11 @ 07:45:35
URL: http://www.ifilofaxen.se/ikilofaxen/
Postat av: Annelie

Så sant, så sant. Något att tänka på de gånger det känns tungt. Men så här peppad har jag aldrig känt mig tidigare. Duoval passar mig jättebra och att jag dessutom har hittat alla trevlig och peppande bloggar och forum på nätet gör att jag inte känner mig ensam med detta längre.

2008-01-11 @ 11:43:13
URL: http://annelie.fli.se

Skriv nåt litet:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0